söndag 8 april 2012

Om kaos är granne med Gud...



...är vi garanterat granne med Hen.
Som det ser ut nu är det svårt att föreställa sig att om 19 dagar så ska vi flytta ombord.
Varje år är det samma sak - de första veckorna går till att få iordning allt som man vill ha det men vi har i alla fall alltid kunnat flytta ombord på sjösättningsdagen.



Att det ser så här bedrövligt ut beror på att jag efter att jag slipat klart botten och polishat vattenlinjen gav mig på att dra värmarslangar från förpik och in i salongen på styrbords sida. Mekar alltså under fåtöljerna varför det behövde tas bort. Förhoppningsvis är jag klar med det i morgon och kan ställa allt i ordning igen. Sedan tänker jag ägna en tid till att städa i båten.




När vi var nöjda med varvsdagen åkte vi ner till hamnen för en fika i klubbhuset. En båt ligger i hamnen nu men längst inne i hamnen klirrar isen fortfarande.
Medan jag nu vilar mina handleder i hemmet har Magnus åkt ner till verkstan för att teaka luckan han topcoatade i går. Och sedan ska ju sommardäcken på.

Påskhelgen är nog den bästa helgen på hela året - man hinner så mycket och har så mycket att göra.

Inga kommentarer: