torsdag 28 februari 2013

Växthusvarmt....


Lite ljusare kuddar i olika storlekar är under produktion
...var det under presenningen i går. Var alldeles för varmt klädd med sidenunderställ så jag höll på att förgås. Skruvade ut fåtöljerna som ska få en kortare och smalare rygg och skruvade ur skruvarna på teaken som ska pluggas. Hittade inte rätt pluggborr och skumlimmet hade torkat ihop så sedan blev det stopp.
Åkte hem och sydde kuddar till båten i stället.

Vi är lite småsjuka men i dag  ska jag handla pluggborr och nytt skumlim innan jag hämtar min mer sjuke gubbe som jag tänkte bädda ner i förpikskojen i båten. Där kan han ligga och hålla ordning på mig och katten medan jag jobbar så mycket jag orkar.

Dagens arbete blir alltså plugg-borrning - skruvning - limning. Sedan ska jag kolla vad som behöver göras för att få till durkarna i badrums och köksskåpen. Det har kommit till lite slangar och grejor sedan jag gjorde dom så de måste modifieras. Får för min sjukgymnast inte arbeta över axelhöjd så det blir att krypa på knä istället.
Det finns en hel del att göra i den höjden också så arbetslös blir jag inte. Måste bli bra denna månad så jag får vaxa och bottenmåla i april. Det hinner inte Magnus som ska ägna sig åt mer tekniska saker tänkte jag.

I dag sätts de första kronorna in på vårt nya Långseglarkonto. Man måste alltid ha ett projekt :)

Bilden med Alfred är tagen i mitten av november - en dag då vi vaknade i båten omgivna av så tjock frost att det inte gick att se ut. Han ser lite förvånad ut. Så småningom smälte frosten i solen och det blev en härlig dag ombord i gränslandet mellan höst och vinter.












Inga kommentarer: