söndag 22 april 2012

Vilken skithelg

I dag var det som att gå inuti ett moln hela dagen. Jag  hade bespetsat mig på att måla botten men fick inte ens vattenlinjetapen att fästa.
Det blev en tur till verkstaden för lite lackning innan jag åkte hem och sydde en sittpuff/fotstöd till fåtöljerna i båten.
Magnus har däremot gjort stordåd och nu börjar vi se slutet på alla luft- och värmar-slangar.

I morgon är det inte jobb för mig för jag har båtbyggarsemester till den 2/5 så  nu får man verkligen hålla tummarna för att:
1. Vädret ska bli målningsvänligt.
Pentry eller arbetsbänk, det är frågan.
2. Mitt knä ska sluta bråka så jag kan vårrusta som tänkt under semestern.

När man ser hur det ser ut i och omkring båten i dag är det svårt att tro att vi ska flytta in om 6 dagar. Har lovat Magnus en god middag och ett glas vin i båten samt en bastu  när han är färdig med sjösättningen av klubbens båtar nästa lördag. Måste alltså  komma åt spis och diskho som ligger dolda under alla verktyg.

2 kommentarer:

Tobias sa...

Skulle ni inte få ordning får ni köpa hämtmat ;-)

Själv är på jobbrunda och "vilar" upp mig och gör en massa inköp! På onsdag fortsätter byggandet!

Tobias

CoM sa...

Bra idé, Hämtmat och en stor duk över pentryt!

Fast jag hoppas att jag kan bjuda Magnus på en fin städad salong med dynor, god mat och vin, en tänd kamin och en bäddad koj när han ledbruten kommer hem efter att ha sjösatt 100 båtar.
Sedan får han inte titta in i akterhytten för där kommer alla byggprylar att ligga.

Det som kan sätta käppar hjulet för detta är mitt dumma knä som bråkar rejält tyvärr.

Cia