torsdag 12 maj 2011

Ett år sedan olyckan!



Tänk att i dag för ett år sedan föll jag från båten så tokigt att jag bröt båda armarna. Sommaren blev en trist upplevelse och båtbygget gick i stå. Värdelösa tider som nu bara är minnen man skulle vilja slippa ha. Är i alla fall så gott som helt återställd och kan göra allt jag kunde tidigare igen.

Båtbygget fortskrider. Ventilationsgallrena är på plats på akterspegeln. Vi har nu alla elkablar till motorn kopplade och ska ta ner batterierna till helgen. Avgassystemet tänkte jag ägna mig åt på lördag om jag kommer åt. Det är lite trängsel i akterhytten där jag tänkte installera ljuddämpare mm då Magnus också vill vara där och fixa.
Magnus ska försöka få fast kölskyddet innan det blir kallt (kallfront på väg tyvärr). Sikan kräver en köl som är 15 grader varm för att härda som den ska. I kväll tänker i alla fall jag ta ledigt och göra bara ingenting - är ganska trött.

Inga kommentarer: