söndag 17 april 2011

Söndag v.15 2011


Fantastiskt väder men tyvärr däckade Magnus med feber i går kväll så jag fick arbeta ensam i dag. Inte lika roligt men det går ju.
Tog tag i massa hängande trådar igen. Kopplade lite el och skruvade upp en takskiva. Gjorde färdigt nedgången och sikade extra i skarvarna på teakdurken i sittbrunnen där sikat hade härdat väl fort i somras. Förtunnade sikan med lacknafta till lagom konsitens och använde en spruta för att få in det i springorna.
Sedan gick jag på botten och slipade allt utom fören på styrbords sida. Magnus gamla slipmaskin exploderade efter halva jobbet men som tur är har jag min älskade slipmus som fick avsluta det hela.
Jag har också börjat lacka det hörn i pentryt som septitanken gjorde ett fult märke i förra våren. Nu syns det inte alls att det varit skadat.
Nu 4 arbetsdagar innan en period med 11 båtbyggardagar av 13 (måste åka till Åland och jobba mitt i) startar. LYX!

Inga kommentarer: