söndag 24 april 2011

Påskdagen 2011




Soltrötta och nöjda efter en heldag på varvet.

I dag satte Magnus dit det som jag tycker är viktigast på en båt - badstegen! Tusen och åter tusen gånger kommer jag att använda den - älskar att bada.












Han satte också dit avgasröret. Det finns en lite lustig historia kring detta. När jag för snart ett år sedan ramlade av båten och bröt mina båda armar så lyckades jag efter ett tag vända på mig så jag låg och tittade upp på aktern från min position i gruset på backen. Då såg jag att det var ett litet hål borrat en bit från de andra genomföringarna. Slutsatsen blev att Magnus måste ha borrat fel varför han fick sig en liten skopa vilket är väldigt ovanligt men jag var liksom lite taggad. Han lugnade mig med att där skulle avgasröret sitta och nu nästan ett år senare gör det alltså det.






I och med att badstegen kom dit kunde jag ta den långa stegen och börja lite seriös vårrustning. Jag har sådeles i dag polishat babords fribord och nästa vaxat sidan klart också. Vi använder Internationals produkter i år och det ser bra ut. Kan inte göra annat då båten är så ny men ändå.
Det känns som ett fall framåt att kunna börja med vårrustning och inte ägna sig åt båtbygge på en hel dag. Fast jag var förstås i verkstaden och lackade lite också.

Inga kommentarer: