måndag 25 april 2011

Annandagpåsk 2011



Nu står båten polishad, nano-vaxad och skinande på varvet. Detta arbete har upptagit två hela dagar för mig men då ingår en del torktid.
Skönt att det är gjort nu när det är fint väder.
I dag har vi haft 21 grader varmt och jag fick köpa snickarshorts att ha på mig så jag stod ut.

För Magnus har det varit gångjärn och lås-dag. Han har också varit på gubbdagiset Bauhaus och köpt träribbor för att bygga in tanken med. Det gör han väl just nu medan jag cyklat hem för att göra iordning inför arbetet i morgon.










Nu ska vi jobba i 2 dagar innan vi har 7 dagar ledigt för båtbygge igen. Under någon av dessa 7 dagar kommer vi att åka till Rosättra och hämta lite grejor vilket alltid är lika kul!

Sista bilden för denna helg är från vår båtplats. Några båtar har redan sjösatt och en del till och med mastat på. Om två veckor är det fullt!

Inga kommentarer: