söndag 27 mars 2011

Söndag v12 2011

I dag var jag inte med på varvet men vet att Magnus på nytt drog tåtar genom båtens balksystem. Denna gång kollade han hur det gick att få radarkabeln från masten till pidestalen och hur lång kabeln måste vara för att nå från sagda mastfot till plottern där radarbilden kommer att finnas som ett overlay. Till vår förvåning blev det hela 10 meter så vi måste köpa en lååååång kabel från vår hovleverantör Redcar Marine i England.
Sedan kapade Magnus till instrumentpanelen och vi bestämde hur instrumenten ska monteras.




Jag var hemmafru och fortsatte med ett pappers-rensande utan like. Fem stora papperskassar och en kartong med skräp står nu i hallen och väntar på att bli utlyfta.
Jag gjorde iordning en hyllsnutt där det enbart ska stå Adastra-saker. Vi har nu en box med varvskontakt och en med manualer och kvitton. Dessutom två pärmar med planering och mera manualer/kvitton/kontakt som jag ännu inte orkat gå igenom. Tog också en box och fyllde med material om seglingar kring Engelska Kanalöarna och Skottland/Orkney/Shetland. Den får heta seglingsmål.
Nu är hemmet organiserat för den intensiva byggperiod som startar v 14. Denna vecka (v13) ska vi organisera en vernissage (min mammas) och en 50-årsfest (Magnus) som båda infaller nästa helg.

Inga kommentarer: