torsdag 31 mars 2011

Kalas-helg och tidsplan

Som jag skrev i förra inlägget kommer denna helg till 100% ägnas åt kalas-ordnande. Det startar i dag med en inköpsrunda av guds nåde.
Så här i byggartider innebär det att man får lov starta med att tömma bilen på byggbråte så jag måste ner en stund i verkstaden i alla fall. Får se om jag kan hålla mig från att slipa och lacka de grabbräcken som står på tur.
Vi vet först på söndag hur det gick att hålla sig från båten en hel helg med varmt väder.

Även om det ska bli kul med kalas ser jag verkligen fram mot nästa vecka då vi inte har något annat än byggeri inplanerat ända till sjösättningen. Det börjar dessutom bli så ljust och varmt på kvällarna nu så det går lättare att ta sig ner till varvet för ett kvällspass efter lönearbetet.
Vi har komp alla klämdagar och 5 dagars semester efter påsk så vi kommer att ha ledigt en hel del fram till nationaldagen. Efter den borde det vara klart för sjösättning och slutfix av båt. Vi har dessutom en extra semestervecka innan midsommar för att få allt viktigt på plats.
Själva semestern kommer att infalla sista vecka i juli och tre veckor framåt och i år ska vi SEGLA!! :)))
Bilden är från Söderarm när vi låg där med vår förra båt i augusti 2008

Inga kommentarer: