fredag 18 mars 2011

Nu hyfsar det till sig



Har varit i andra länder på jobb och inte hunnit uppdatera bloggen men här kommer några bilder från båtmässehelgen 5-6/3.

För en gångs skull gick vi bara ner i en båt - Malö 47 - och den föll till belåtenhet. Lite märkligt då vi annars brukar vara nere i det mesta som visas. Men vi är lite "båtmätta", har sett det mesta flera gånger och hittar heller inget nytt att ta med till Adastra i dom vi ser längre.

Nej, ner till tillbehörshallen istället. Där fick Magnus svar på det mesta han undra över. Vi köpte lite småkrafs som små fiffiga ryckdämpare att ha på tamparna och Utö-limpor. Det höll också på att bli en True-heading AIS innan vi i sista stund upptäckte att de inte sålde den de hade på bilden för det priset. Gör ett särskilt inlägg om AIS:en.
Mest imponerande var i år de utställda träbåtarna. De hade både små fina sportbåtar från 50-60-talet och stora 100-åriga madamer. Sätter ut två bilder på en stor vacker motorbåt.






På söndagen så byggdes det båt igen och jag drabbades av någon anledning av rädsla för att ta mig upp och ner i båten. Jag har alltid älskat höjder/stegar/tak men nu blev det någon sorts flachback från fallolyckan. Nu hade jag hjärtat i halsgropen varje gång jag skulle ta mig upp/ner från båten. Och det är ofta eftersom jag hela tiden springer ner för att såga/slipa lite till på de mellanväggar och hyllplan jag håller på med till toan. Jag underlättade det i alla fall för mig genom att tillverka en IKEA-kasse-hiss så jag kan använda båda händerna när jag klättrar på stegen






Magnus är nu i stort sett färdig med 220-systemet och jag visar några bilder på fina dragningarna.

Nu stundar en period med varmt (upp mot 8 grader i veckan) och sol. Ska bli kul att åka till varvet igen!

Inga kommentarer: