lördag 30 oktober 2010

På banan igen!




Efter en helg då undertecknad var på kongress i Köln var det äntligen dags för den första gemensamma byggdagen för oss sedan olyckan den 12 maj.
Lyckan är fullständig för mig när skruvmejseln och slipmaskinen ligger i handen igen.
I dag började jag med att fixa arbetsbelysning i båten och sedan slipade jag två små kistbänksluckor. Skruvade sedan ner en takpanel för att slipa ett hål till en ventil så det blev större. Sedan hade jag lite ont så mer blev inte gjort. Kul i alla fall!









Magnus byggde av divinycell upp en klack till kaminskorstenen så den blir vågrät. Han började med att skära till biten. Sedan glasfiberspacklade han fast den. Nu är den på härdning inför några ytterligare lager spackel. Sist ska hela härligheten topcoatas men det får vi se om vi får värme för att göra.








Inne i båten är det nu riktigt mysigt fast det är en byggarbetsplats. Vi har lagt billiga IKEA-mattor på durkarna för att skydda dom. Det känns riktigt varmt och inbjudande. Våra vårrustnings-kuddar ligger utspridda på bänkarna så vi kan sitta bekvämt om vi behöver fika inne (behövdes inte i dag, det var varmt och skönt i solen). Vi ska köpa byggplast för att skydda gelcoaten i sittbrunnen med i vinter då vi nog kommer att utföra mer jobb i den med tanke på att det är så långt ner till marken nu när kölen är på (fråga mig, jag vet).

I morgon har jag tyvärr jour men Magnus åker ner till Adastra och jag kommer så fort jag bara kan :))

Inga kommentarer: