tisdag 13 april 2010

Helg 10-11/4 2010

Söndagen blev det inte mycket byggt på för min del då jag hade jour.
Hann i alla fall limma alla små takskivor klart men det utförde jag i hemmet på morgonen och kvällen.
Magnus fortsätter med att borra hål i båten för däcksgenomföringar och koppla slang till dessa. Har inga bilder på söndagens arbete då jag endast delvis var på varvet.



I går hade SXK en klubbafton i vår skeppshandel TB´s sjösport. Då hade fotpumpen till sjövattnet kommit. Vi ska fälla in den i durken på lämplig plats. Ser ut att kunna bli lite knepigt då det krävs ca 14 cm utrymme under durken för att den ska få plats. Den var något större än jag föreställt mig men jag hoppas att det blir bra. Får prova i helgen.

2 kommentarer:

Petter sa...

Hej,
Det skulle vara interesant att höra hur ni gör era däcksgenomföringar. Har ni sandwich-laminat i däcket?
Det är kul att följa ert bygge!
/Petter

CoM sa...

Vi har sandwinch med divinycell i skrovet ovanför vattenlinjen. vi borrar och ser till att täcka ytan ordentligt med sikaflex så det inte kan tränga in vatten i laminatet innan vi med mycket sika sätter in själva genomföringen/skylighten/ventilen eller vad det är frågan om.
På de genomföringar som ligger på nedre delen av bordläggningen(tex självlänsen målar vi epoxi i hålet då detta område tidvis kommer att ligga i vatten när vi seglar.
Kul att du följer oss. Snart börjar upploppet :)))