söndag 14 februari 2010

Söndagspyssel

Har faktiskt hunnit med lite roliga saker i dag också.
Vädret var ju helt fantastiskt och det drog riktigt mycket i båtbyggartarmen så efter förrådsfix åkte vi ner till varvet.
Där var det full rulle med byggeri i 4 båtar som står runt oss trots -6 grader.








Vi lyckade äntligen få till mallen i akterkojen efter att ha fått dit kojbotten som består av överspända ribbor. Kommer att bli en mycket stor och bekväm koj för våra gäster.








Provade också hur det såg ut med den lilla läslampa på ledad arm som jag fått från Danmark. Det ska sitta en sådan på varje sida, här mellan fåtöljerna så man kan få läsljus var man än sitter. Det blir nog bra när den sitter som den ska men jag har ännu inte kommit på var jag ska sätta den exakt.







Hemma igen blev det vår första batalj med spinnakern. Vi gick upp på 5:e våningen och släppte ner spinnakern till bottenvåningen och drog sedan strumpan över den. Trots att det var 5 våningar högt så släpade underliket i golvet! Den är gigantisk! Korven stoppades sedan in i spinnakersäcken som ochså blev gigantisk. Tur att vi har mycket stuvutrymme!











Vi provade också hur fåtöljen ser ut med dynan och hur den var att sitta i. Jätteskön kan jag meddela. Jag paxar en men vi har ju två så det går att få prova den andra ;)

Inga kommentarer: