lördag 13 februari 2010

Linjett 34-godis

I dag bjuder jag på en video med bilder inifrån den plugg av L34 som byggs just nu. Man tror på varvet att den kommer att sjösättas om 10 - 11 veckor. Imponerande i så fall. Den har en hel del nya lösningar. Inuti har de flyttat spisen till platsen mot akterhytten för större sammanhängande arbetsyta. Sedan har de gjort en jättefiffig tv-lösning med en LCD-skärm som både kan användas för navigation och tv-tittande.




Bilden här bredvid är på L37 där man på ett bra sätt ser hur sittbrunnen blir med pidestal och teak.

Vi har i dag hämtat teaken och seglen bla. Försökte kolla på hur spinnakern ser ut men det var svårt att få någon överblick över 100kvm segel i vårt 20 kvm stora vardagsrum :)

Ska se om jag får till någon bild på det i morgon.
Vi fick i alla fall kojbottnarna så i morgon ska vi till båten för att slutligen få till mallen att skicka till dynmakaren. Snart har vi väl alla dynorna här.
Var ska vi få plats att bo??? :)))

4 kommentarer:

Anonym sa...

Videon funkar inte! Nu var vi visserligen på plats igår och detaljstuderade 34:an men det hade varit roligt att visa sonen. Synd att vi inte visste vilka som var ni!

CoM sa...

Nu funkar den. Det var något fel på blogger i morse bara

Anonym sa...

Ah! Var det du som smög ner och filmade när årsmötet hade börjat? Jag och sambon dröjde oss också kvar en stund för att kunna titta på båten i lugn och ro och nu minns jag en kvinna som "smög runt" med en kamera då! :-)

CoM sa...

Då har jag era ben på film :)