söndag 10 januari 2010

Ände på lackningen

Vi håller ju parallellt med byggeriet i båten på med lackning av detaljer i vår verkstad.
Har sedan i februari haft en stor hög på en byrå med delar som ska slipas och lackas.

Men nu är den (tillfälligt) borta. I det kyliga vädret kan vi ju inte vara i båten så denna helgen har jag slipat allt som ska slipas i denna omgång.
Allt får inte plats att lackas på en gång men det är nog bara en lackomgång kvar innan vi kan börja med durkarna.

Såsmåningom kommer det en till hög på byrån men det är inte förrän vi har börjat inreda kistbänkarna i vår.
Får njuta av den tomma bänken så länge :)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Er båt blir bara finare och finare :)

Hur ser pentry ut nu för tiden? Vet inte om jag har missat det men kan inte minnas några bilder på pentryt.

Sedan skulle det vara kul med lite mer bilder på era installaioner såsom värme, el, gasol m.m.

Tack för en härlig blogg!

Mvh Jonatan/Pheubus

CoM sa...

Hej!

Magnus håller mest på att dra slang och sätta fast tankar just nu. gasolledningen är dragen men själva tuberna och det kring kommer när det våras. Jag ska ta lite bilder av de slangdragningar han gjort när det blir lite mildare. Färdigställandet av det hela kommer nog inte förrän mot mars tror jag.
Det är en av anledningarna till att det inte finns så mycket bilder. Och att jag inte riktigt vet vad han har för sig. Vi jobbar väldigt självständigt.
Cia

CoM sa...

P.S
I pentryt är bara kylen insatt. Vi använder ju det som avställnings och arbetsyta. När jag fått in fåtöljbänken ska jag dock börja med det.
D.S

Unknown sa...

Okej :)

Ja ni ser ut att jobba bra tillsammans, då brukar man ju inte heller behöva ha så mkt koll på vad den andra gör. Ser fram emot installationsbilder i mars och lycka till med lackningen!