fredag 20 november 2009

Mer om Linjett 34:an


Såg henne i dag igen. Mats berättade att hon verkligen har många drag från 37:an som fått vara mall.
Han har sedan kortat salong, förpik och pentry. Det kommer bara finnas en akterhytt. Det ska gå att få antingen ratt eller rorkult. Sittbrunnen blir nog väldigt fin och lik 37 och 40-fotarna men med 6 cm kortare tofter. Måtten blir preliminärt kring 10,45 x 3,45.
Om ni tittar på bilderna så ser ni att Mats använt gamla däck som sågats itu och sedan inpassats.
Han räknar med att sjösätta i juni och segla Lidingö Runt och Gotland Runt.

EDIT: Om ni klickar på bilden och får en förstoring ser ni att han tom har en bild på L37:an på skarndäck ;)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Äntligen! Jag ser fram emot 34-an. En vacker båt med 40 års inbyggda erfarenheter, framtagen den långa och riktiga vägen. Jag har ställt mig i kö. Lycka till Mats o grabbarna! /Hälsningar Björn Å

CoM sa...

Hej Björn!

Du har säkert en toppenbåt att se fram mot! Är faktiskt lite avundsjuk på de dubbla takfönstrena i salongen.
Det ska bli jättespännande att se hur utvecklingen av båten går framåt. Det brukar ju ta 2-3 år innan en Linjett funnit sin slutgiltliga form. Det är tex först till säsong 2010 som L37 med fåtöljer ell/och en akterhytt får ett standardutseende.
Vilket år kan du få din L34?
Cia

Unknown sa...

Jag står som nr 3 i kön. Eftersom åren går fruktansvärt fort då man passerat 65 kan jag inte vänta alltför länge. Jag har en 33.a som jag är mycket nöjd med, men inget bra som inte kan göras bättre. Hoppas nu att Mats o de som är inblandade orkar hålla tidplanen och att inget oförutsett händer/Hälsn Bj