Nu är bogpropellern fast-epoxiad. Imorgon blir den fast-plastad. Det blir nog bra och den tar verkligen inte stor plats i förpiken. Men det är klart att motorn som hänger utanför boxen tar en del plats och sedan behöver den utrymme att höja sig på. Den sitter nämligen ihop med propellern så när den går ner går motorn upp.
Jag har fortsatt med att sätta fast dorade-ventilernas rostfria bågar.
Har också spacklat upp en fin yta att topcoata vid skylighten i toan. Där var det nämligen för stort avstånd mellan däck och toamodul så man var tvungen att pressa ihop dom väldigt för att det skulle bli bra. Det ville inte vi göra eftersom vi tror att spänningar kan göra att det börja läcka om båten råkar ut för busväder med hög sjö odyl. Alltså plastar vi upp väggen ända till skylighten. Epoxibehandlingen av drevutgången fortsatte i dagoch ska så göra i morgon.
Sist men inte minst så hyvlade jag till nedgångsluckorna och provade skjutluckan.
Den måste inpassas och dessutom ska listen som sitter på den inpassas så allt liksom låser sig själv och inte kan gå upp i sjön även om den inte är låst.
Det hela baseras på att lister är snedslipade på ett "listigt" sätt. Kolla bild.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar