I dag blir det mycket bilder. Gör dom små så får ni klicka på dom om ni vill se dom stora.
Bogpropellern anpassas genom att man helt enkelt sågar ner den tills själva propellern sticker tillräckligt långt ner under båten. Efter en hel eftermiddags anpassning börjar den nu bli löjligt liten och färdig för fastplastning. På bilderna ser ni orginalstorlek och slutstorlek.
Bogropellern är Magnus jobb.
Jag har satt fast doradeventilerna, epoxibehandlat drevutgången, satt fast skylights definitivt med sika mm. Observera hur tjockt däcket är, 3 cm.
Fortsättning följer i morgon....
2 kommentarer:
Hej, jag blir lite nyfiken på laminattjockleken vid skarven mellan skrovhalvorna. Utifrån syns skarven tydligt och springan verkar gå en bit in i skrovet. Hur tjock är den homogena delen i skarven? Vad ämnar ni göra med springan från utsidan? Fylla med epoxispackel?
Mvh
Anders
Hej Anders!
Välmotiverad fråga särskilt om man sett solen skina igenom plasten där i mitten i fören. Jag ville faktiskt plastförstärka mitten från insidan men när Magnus sågade ut för bogpropellern insåg jag att tjockleken är närmare 2 cm här och att det lyst igenom berott på att det inte fanns gelcoat i mitten. Där är det väl några mm mindre material, ffa gelcoat då, så starkt som sjutton är det i alla fall.
Vi kommer att spackla igen skarven för syns skull.
Cia
Skicka en kommentar