söndag 27 maj 2012

Skorsten!

Vi gillar verkligen vår kamin!


Nu finns äntligen allt till värmesystemet i båten även om det sista inte sitter fast ännu (tanken). Det blev ok med skorstenen i salongen även om vi hade velat ha den längre in på väggen. Det gick dock inte eftersom skoten och fallen går i sina rör i taket närmast fönstret.
I dag tog jag ut båten själv för första gången. Magnus är nämligen lärare på en segelkurs för vuxna som pågick hela eftermiddagen. Solen lyste från klarblå himmel och jag kunde inte hålla mig i hamn. Tog mig dock inte så långt - bara tvärs över viken där jag kunde få ligga i ensamt majestät och sola och bada som jag ville. Insåg att ankaret med 6 meter kätting är väldigt tungt så jag fick använda winchen för att få upp det. Magnus som kommit över till mig i en gummibåt fick faktiskt hjälpa mig också då ett shackel mellan ankaret och kättingen satt åt fel håll varför det fastnade så man inte kunde dra det hela vägen upp.
Men nästa gång jag ger mig av själv ska det sitta rätt så jag inte behöver någon hjälp. Kan själv!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser riktigt trevligt ut!
/Tobias