fredag 27 april 2012

Färdig för sjösättning!

Nu är propeller och ratt på. Täckställningen är nedplockad och sprayhooden uppe.
Det finns disel i tanken och kraft i batterierna.
Förtamparna sitter färdiga på bryggan och aktertamparna ligger ombord.

Nu är det bara det där logistiska med att köra bil till en punkt och sedan ta båten till nästa. Vi får åka ner med en cykel till hamnen så Magnus kan ta den tillbaka till varvet där han ska fortsätta jobba under dagen.
Sedan får jag gå till varvet för att hämta bilen för att kunna köpa frukost, ost och kex, hämta vin och wiskey, dynor, kuddar, lakan, myskläder, handdukar tvål, schampoo mm,mm.
För att inte tala om katten som brukar trivas i hamnen!

I morgon bitti före 6.30 tror jag vi ligger i sjön.
Men innan dess ska vi på min brors 50-årskalas. Vilken usel timing va!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt, hoppas det går bra! Själv skall jag till jobbet och njuta av att sitta ner en hel dag!

/Tobias

CoM sa...

Man blir bra ledbruten av båtbygge, särskilt i början.
Vi gjorde tillsammans 123 timmars arbete den första veckan vi byggde. Jag hade ont i höger hand i 2 veckor efter det. Det var ganska skönt att komma till vanliga jobbet.

Anonym sa...

Hej
Har ni räknat timmarna som ni jobbat på båten, funderade på det ett tag men inte börjat ännu...
/T

CoM sa...

Man räknar från Rosättra att en amatör får lägga ner 3000 timmar på en 37S och det stämmer nog bra. Vi slutade räkna vid 1200 ungefär. Och en båt blir väl aldrig färdig :)

CoM sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.