torsdag 26 april 2012

Årets modefärg är vit

I går tog vi bort de fina presenningarna och har bara ett regnskydd över aktern kvar.
Nu är friborden polishade och vaxade. Och botten har fått ett lager vit International Trilux. Det är en helt ny hård färg som vi aldrig använt förut så vi har ingen aning om hur den fungerar.


Årets modefärg: vit!
Nu finns det bara  tre saker som vi måste göra innan sjösättningen:
1. Sätta dit propellern (kan vara smart)
2. Sätta dit ratten (bra att ha)
3. Ta ner täckställnningen (mindre bra att ha på sjön)

I dag ska vi hämta ryggdynorna (hoppas jag) och förtöjningstampar. Jag tänkte ägna mig åt teakarbete på badbryggan och Magnus fortsätter  med värmesystemet. Med mera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är snyggt med vit bottenfärg, har precis kommit in efter en plast och målnings sejour, gott att ta av sig masken en stund. Känner att det är dax att byta filter i den (eller raka sig...)

Hoppas era dynor är klara!
/Tobias

CoM sa...

Jag undrar hur många hjärnceller som strykt med av allt lösningsmedel man fått i sig under dessa år. Tröstar mig med att det säkert bildas lika många nya när man gör något så komplicerat som att bygga en båt.
Mask använder vi alltid vid topcoatning/plastning och vid stora lackeringsarbeten. Små lackeringsarbeten slarvar jag med. Magnus är duktigare där.