lördag 31 mars 2012

Lördag vecka 13

Låg i morse under varma täcket och bestämde att jag i dag skulle slipa botten.
Sen gick jag upp och fick en smärre chock när snön vräkte ner i hårda nordliga vindar.
Blev till att tänka om där och vi bestämde oss för att åka till Hjertmans och handla lite fler rör, kopplingar och slangklämmor så vi kan fortsätta med värmesystemet. Tyvärr har vi redan dränerat dom på alla lämpliga slangklämmor (de är nyöppnade och har inte så mycket i lager ännu) så vi fick bara tag i 4 av 30 behövda.



Nu hade i alla fall solen börjat lysa så vi for ner till Adastra och mekade vidare. Magnus monterade in cirkulationspumpen till värmesystemet. Ni ser den sitta på vinkelröret där det varma vattnet från kaminen kommer in under handfatet på toaletten. Sedan pumpas det varma vattnet vidare i gummislangen till varmvattensberedaren som är första anhalt. Lite smidig pump är det. Drar väldigt lite ström också (2A).
Jag lyckades koppla ihop alla radiatorer med slangar och vinkelrör i förpiken så nu är det helt klart där (utom i häng-garderoben på styrbord dit vi måste köpa mer kopparrör)







Dagens bilder är tagna med nya kameran. Kanske inte syns så stor skillnad på dessa men tittar man på bilden på förpiken och jämför med inlägget nedan så ser man att det är mycket bättre färger.
I morgon har jag jour (igen) men Magnus kommer nog ägna båten en del tid. Förhoppningsvis kan jag göra detsamma när jag rondat klart avdelningarna.

Inga kommentarer: