söndag 25 mars 2012

Första sommartidsdagen 2012...






...blev en solig men blåsig historia. Så blåsig att isen faktisk gick upp på vår Mälarfjärd. Härligt att se solglitter i vatten igen.













Vi jobbade vidare med värmesystemet. Magnus monterade ett element på toan och sågade i glasfiber med vår älskade Finesåg ut luftspalter. Blev väldigt snyggt. Ska bara topcoatas.








Sedan tog han tag i en platta att sätta expansionskärlet på. Den ska in för lackning nu.












Jag blev klar med elementen så långt det gick i förpiken och kunde hämta dynor, kuddar och täcke för framtida tupplurar.

Sedan monterade jag kylskåpspanel och skruvade några varv på skruvar jag skruvade på förra våren. Härligt att märka att man orkar ta några varv till nu. Blir tydligen fortfarande bättre i handlederna även om jag inte märker det själv.








Alfred hittade en solig plätt på skarndäck där han kom undan från vårt slip och sågdamm.

Nu var det verkligen fart på varvet och i hamnen hade vi solskensgrillning med många klubbkamrater. En toppensöndag!

2 kommentarer:

Tobias sa...

Hej
Vad använder ni för klinga till Feinen när ni sågar plast?

Skall köpa en sådan idag hade jag tänkt!

CoM sa...

Vi använder den runda om det ska vara nogrannt och fina sågytor. Fönstren och sådant sågade vi med sticksåg. För att den runda ska fungera måste det vara en bit att såga.
Cia