lördag 28 januari 2012

Vecka 3, 2012

Det blir inte så mycket skrivet om båtbygget just nu. Jag har varit opasslig sedan en tid och orkar bara jobba och sova.
Magnus däremot sågar, limmar och lackar på den durk han inpassade förra veckan så den är snart färdig för montering. Han har också pysslat en del nere i båten men jag vet inte riktigt med vad.

Detta skrivs på lördagen i vecka 4 och den här helgen ska jag i alla fall orka mig ner till båten och börja med ett hjärndött abetet som måste göras - slipa botten.
Vi gör som förra vintern - tar lite i taget - så är snart hela botten färdig för bottenfärg när värmen kommer. Det är ett jobb man kan göra hur lite ork och hur lite tid man än har. Ett par kvm är bättre än ingenting.

Värmesystemet kräver engagemang och uppfinningsrikedom vilket jag inte har just nu.
Magnus ska däremot arbeta med skorstenen vi inte fick till förut så lite värmesystemsarbete blir det denna helg i alla fall

Inga kommentarer: