söndag 19 juni 2011

Regntunga skyar.....

....var vad som mötte mig när jag kom hem från kongressen i Lugano.
I går lyckades det verkligen regna hela dagen och vi hjälptes åt att slipa och lacka dörrarna till akterhytten och toan. Om två veckor har vi alltså en toadörr vilket vi tvåfotingar kommer att tycka om. Vad vår fyrfoting kommer att tycka om att det är en dörr framför hans toalett återstår att se - det problemet har vi inte löst ännu.
Magnus hade lyckats med konststycket att få in de rostfria rören i fallnedgångarna som jag kämpade med förra helgen. Det blev bra och nu ska vi bara invänta en dag utan regn så vi kan spackla och topcoata så det ser snyggt ut.
I dag hoppas jag att det ska sluta regna så jag kan göra färdigt regnskyddet som vi ska ha över sittbrunnen. Vi behöver ha torrt där när vi sätter dit avlasterna och wincharna.
Vi har semester en vecka nu och den ska ägnas helt och hållet åt båtbyggeri.







Nu några bilder från Lugano. Det är ett väldigt vackert område och staden är ytterst charmig med massor av fik och restauranger. På bilden till vänster ser ni dock en av de små byar som ligger i närheten av staden och som man kan nå via båt bla.










Det finns många båtar då den lättaste vägen fram ofta går på sjön. De flesta är små motorbåtar som ligger under specialsydda överdrag men det finns lite segelbåtar också som ni kan se. En tur till Lugano kan rekommenderas!

Inga kommentarer: