lördag 23 april 2011

Långfredag och påskafton 2011





Denna helg är Magnus igång med att sätta fast en del av teaken som ska vara i sittbrunnen/på badplattformen. Han har också gjort ett fackverk som ska plastas fast vid diseltanken så att den ska sitta bergsäkert.








Jag har slipat epoxin ända upp till vattenlinjen så nu är det bara under plattorna kvar. Har även rubbat nedre delen av friborden. Den övre delen tänkte jag ta med Polish för att få ren. Förra året blev det ju ingen vax då jag bröt armarna så smutsen sitter väldigt hårt fast.
Lite mer träfix har jag också ägnat mig åt så nu är det fullt i lackverkstaden igen.












Här kommer ett gäng bilder från dagarna. Solen har lyst vänligt över oss och det är väldigt varmt under pressen. Vi jobbar helst i skuggan under båten.

Inga kommentarer: