lördag 5 februari 2011

Nytt favoritverktyg







Började dagen med att handslipa en massa saker som skulle lackas och sedan lacka första lagret med förtunnat klarlack. Gott och väl det men sedan gav jag mig på en böjlimmad dörrkarm där det fanns en hel del limrester och då sa händerna nej.














Åkte istället ner till båten där Magnus redan höll på med 220-intallationen och åt lite lunch i solen på bryggan. Vi bestämde oss för att köpa en slipmus åt mig för att spara mina händer lite så efter lunchen for jag till Bauhaus och köpte en Bosch PSA 80M slipmus.
Vilken skillnad mot andra slipverktyg och ffa handslipning. Visst fick jag ont nu också men jag hann ju i alla fall få något gjort innan det tog stopp.
I rena farten slipade jag klart den urlimmiga böjlimmade listen till pentryt så den är klar för lackning.



I morgon fortsättning. De har lovat ett par plusgrader och sol så vi tänkte elda i vår eldkorg och grilla lite korv på varvet. Vet du var vi är så välkommen vid 13.30. Korv, bröd och dryck får man ta med själv, vi har ketchup och senap.

Inga kommentarer: