lördag 6 november 2010

Höstsolen log.....


......över båtbyggare och båtrustare på varvet i dag. Vi brukar vara mellan 4-8 personer nere och dona med båtarna på helgerna och kafferaster och lunchraster brukar vi ta tillsammans.
Så även i dag då vi satt i solen och myste mellan arbetspassen.

I dag har jag blivit klar med takskivorna men kunde inte sätta upp dom då jag behöver koppla lite el och vi inte hittade "elpryls-lådan". Jag måttade också in mahognyskivan som ska ligga vid nedgången på styrbords sida men kunde inte såga den då jag inte hittar tvingarna (dom behöver jag ha då jag nog måste använda båda händerna till sticksågen då jag inte är så stark ännu). Ni ser, det är mycket som ska på plats fortfarande för att vi ska kunna komma upp i fart.

Magnus har kopplat mer slang och satt in en accumulatortank som ska utjämna trycket i tryckvattensystemet så pumparna inte behöver gå i gång för minsta lilla deciliter vatten man vill ha.

I morgon är en ny underbar dag som också ska vara solig men kall. I dag hade vi 17 grader i båten och 10 under presenningen trots att det bara var +2 ute :)

Inga kommentarer: