tisdag 25 maj 2010

Ny plan

med tanke på olyckan (komplicerade handledsfrakturer som opererats på båda armarna) så har vi ändrat tidsplanen för bygget.
nu ska vi bara fixa bogpropellern, epoxibehandla, bottenmåla och se till att vi har roder på plats innan vi sjösätter och bogserar adastra till hamnplatsen där vi i lugn takt fortsätter med installationerna. där är hon bättre skyddad och jag kan komma ombord också. när jag skriver vi menar jag tyvärr magnus som nu får dra ett tungt lass :(
vi stannar i mälaren denna sommar för byggnation och lugna seglingar. kan inte ta emot mig vid överhalningar.
byggbloggen fortsätter alltså och den nya hemsidan sjösätts inte förrän till nästa säsong. Fortsätt gärna titta in och tack för alla sympatier. de värmer verkligen.

2 kommentarer:

Liv sa...

Kämpa på! Jag tycker att ni är fantastiska. Hoppas ni får lite tid på sjön i år i alla fall och att du läker ordentligt. Ta det lungt bara!!
Från Fanklubben på Nanny :-)

Unknown sa...

Handledsoperationer är alltid komplicerade. Hoppas du hade en bra läkare. En vän till mig bröt båda armbenen precis innan handleden och blev inte opererad av handkirug utan en ortopedkirug vilket ledde till massa problem. Hoppas att dina armar läker fint, krya på dig!