fredag 2 april 2010

Långfredag




Det är läskigt att sätta sågen i corianmaterialet vi fått och i dag har jag ägnat mycket möda åt att tänka så det ska bli bra. Gjorde till slut en mall av masonit som jag tror blev bra. I morgon ska jag försöka mig på att såga efter den.















Jag sågade i stället den mindre skivan vid diskhon och underlimmade fast diskhon med sika. Den står på torkning nu och i morgon fortsätter vi med resten. Provade att sätta dit blandaren men hittade inte den del som ska vara under skivan. Hoppas ha den till i morgon så man får dit den.
mot söndag är det nog dags att få ner spisen också.












Magnus skruvade dit vindrutan lite provisoriskt då vi inte hade kullerförsänkt skruv. Den sitter ialla fall fast så den inte ska skadas.
Roligast av allt är att Alfred äntligen förstått att vi bygger en båt. På förra båten brukade han ofta sitta vid rutan under sprayhooden och kika och nu hoppade han genast upp och satte sig på "sin" plats vid vindrutan.
Magnus har fortsatt med rör och slang, ett långdraget och viktigt jobb.
I morgon påskafton och en 2/3-dels byggdag. På kvällen har vi påskgäster

Inga kommentarer: