söndag 18 april 2010

Ankardävert-utprovning







Adastra kommer inte, åtminstonde inte just nu, ha ett elektriskt ankarspel.
Vi har istället en sinnrik fällbar ankardävert specialtillverkad i Rosättras smedja och till den en rulle typ dammsugar-sladd till tampen som försvinner in i båten i aktern.
I dag satt Magnus den på plats - ja eller försökte då det visade sig vara skit i gängorna så de måste rensas innan vi kan skruva dit den.















Övrigt arbete var att göra färdigt genomföringarna till självlänsarna. De sitter nu på härdning.
Jag ägnade mig att limma fast corianbänkarna i pentryt och slipa vid skylighten på toan.
Sedan började jag skura i sittbrunnen vilket verkligen behövdes.













Sedan fick vi besök av släktens just nu yngsta medlem Thea. Hon var nere och hjälpte mormor och morfar vårrusta sin båt som också ligger på varvet.
Här visar hon framfötterna i kisses fåtölj

Nu börjar min lyxvår då jag förutom en vecka arbetar tvärtom - alltså arbete 2 dagar och ledigt 5 maj ut.
Ni kan ju gissa vad jag ska göra på mina lediga dagar :))

Inga kommentarer: