söndag 28 mars 2010

Toatanken limmad och kopplad



Denna helg har Magnus blivit klar med installationen av toan och septitanken. Drog även slangen till däcksgenomföringen som vi kan tömma den genom. Första genomföringen satt i dag med andra ord.












Han har också dragit elrör från kistbänken på styrbords sida, där batterierna står, genom dusch och toa och till instrumentskåpet. Sedan har han säkert gjort saker jag inte upptäckt ännu.














Jag har blivit klar med eldragning till bordslampan och satt fast hurtslocket på fåtöljhurtsen permanent.


Sedan gick jag över på sjökortshurtsen där jag satte fast stängerna som sjökortsfacks-hållarna ska hänga på permanent. Ni ser lackade bambukäppar med krokar i andorna. Av dessa kommer endast ca 1 dm synas när jag sytt färdigt sjökortsfacken och trätt dom över pinnarna.









Efter det börjad jag med pentryt. Satte fast gejdrar till lådorna och mekade in dom, det är alltid ett litet pyssel.

Men nu är allt klart för att anpassa alla skivor i pentryt och sätta in spis, diskho och blandare i påsk.





Förra påsken hade vi sådant byggflyt. Vi hann hur mycket som helst på 4 dagar kändes det som. Hoppas på en repris men det roliga är att i år handlar det inte om att såga och slipa in mahognymoduler utan att göra båten klar. Del för del :)

Inga kommentarer: