tisdag 29 december 2009

Ett tak växer fram


Jul-ledigt har vi inte men jag har förmånen att kunna arbeta varsomhelst dessa mellandagar.

Då väljer jag husvagnen och arbetar med båten på rasterna. Som ni förstår går det inte så fort men jag har i alla fall fått upp de flesta takskivorna, en takskiva/rast.
Behöver anpassa tjockleken på några lister här och där för att de lackade lister som takskivorna vilar på inte ska bölja som vågor, annars är jag väldigt nöjd.
Första säsongen ska vi inte plugga takskivelisterna så det blir lättare att ta ner taket och åtgärda ev läckor. Försänker därför endast skruvarna nu.

Och kylan? Vi har haft -12 grader ute i dag och lika många + inne i båten. En utmärkt temperatur att kroppsarbeta i. Det på 3000 W fördelat på 2 kupevärmare.

I husvagnen där jag satt stilla och arbetade var det trevliga 20 grader med ett oljeelement på 500W och en kupevärmare som var satt på 1000W.
Vi har en kupevärmare till på 1250W att ta till om det behövs. Kan nog jobba där i morgon också fast det ska bli -16

P.S Lyckades få bort den där listen som satt i vägen för kylen. Det visade sig vara en temporär list som satt där så att arbetsskivan hade något att vila på. Spättade bort den med ett stämjärn och hammare och fick dit kylen. Undebart att inte ha den drällande i vardagsrummet längre! D.S

Inga kommentarer: