söndag 17 maj 2009

Snart 1000 timmar


Av våra beräknade 3000 timmar har vi nu "gjort" 961. Av dom räknar vi Rosättraproffsens 150 timmar som 300 vilket betyder att vi själva arbetat 661 timmar . Då räknar jag bort raster och resor så det tillkommer en del ställtid.

Nästa vecks lär vi spränga 1000-timmarsgränsen vilket betyder att vi om vi ska hålla tiden har 500 timmar på oss att färdigställa inredningen. Man säger att den tar hälften av tiden det tar att göra en Linjett. Det ska bli spännande att se om det går.
Vi har nu kvar:
1. Göra klart styrbords salong
2. Nedgångstrappan
3. Nedgångslister till ruffluckan
4. Pentrylister
5. Frisar och durkar
6. Takskivor i salongen
7. Plasta fast allt
8. Slipa
9. Lacka (den tror vi tar ca 3-4 veckor med torktid och mellan-slipning)
En hel del alltså!

I dag fick vi i alla fall fronten på en lådhurst och skåpen på styrbords sida inpassat. Fortsätter där i morgon.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hur ska ni göra med skrovisolering?

CoM sa...

Skrovet är isolerat med Divinycell ner till en bit under vattenlinjen. Divinycell är ett material som bla använts i kylskåp och krigsbunkrar så det är både starkt och håller temperaturen. Vår förra båt var uppbyggd på samma sätt och den kunde vi värma med värmeljus ner till 10 grader.
Det är standard med denna isolering på L37

Cia