onsdag 16 maj 2012

Snart slipper vi vaxduks-tältet!

Nu är jag tillbaka från Barcelona. Under tiden jag varit borta har tanken till kaminen kommit. Vi har specialbeställt en i rostfritt på 30L och den passar perfekt. Skortstenen har dock inte kommit ännu så vi kan inte sparka igång elden. I helgen ska vi fylla på glykol och förhoppningsvis prova med elpatronen. Vi ska också ge oss ut på årets premiärsegling. Men först måste jag stuva undan allt byggmaterial och verktyg som ligger löst.


Regn är inget problem i vår plastkuvös - och varmt blir det!
I dag har jag pratat med Rössy-Nisse som gör vårt sittbrunnstält. Det är ju inte original utan högre och  med expanderbara bågar. Man ska också kunna ha bara taket uppe som biminitop under gång. Det som fattas är provning av tältet på systerbåten (som ligger på Vindö) justeringar och sedan uppsyning av vårt tält i ljustgrått. Våra bågar är redan klara. Nisse skulle ta massor med bilder med mått på så vi vet var vi ska montera beslag och bågar. Inom 3 veckor sa tältet vara här så vi får på det innan semestern.
Vårt vaxdukstält har verkligen varit bra och jag är inte säker på att vi slänger det trots att vi får ett tält.

Inga kommentarer: